Revolut, implicată în mai multe fraude decât orice altă bancă majoră din Marea Britanie
Revolut s-a impus în rândul clienților printr-o aplicație mobilă, ușor de folosit și cu foarte multe funcționalități. Compania are atras peste 45 milioane de utilizatori în întreaga lume, iar România – cu cei 4 milioane de clienți - reprezintă cea mai importantă piață pentru Revolut din Europa Centrală și de Est.
Victime de 2 ori mai multe decât la principalul competitor
O investigație realizată de BBC în Marea Britanie, o piață cu 8 milioane de clienți Revolut, ridică semne de întrebare cu privire la eficacitatea măsurilor de securitate aplicate de companie, în scopul prevenirii fraudelor.
În ultimele 12 luni, centrul de raportare a fraudelor din Marea Britanie – Action Fraud – a primit aproape 10.000 de raportări de fraude în care au fost implicați clienții Revolut, conform unei solicitări efectuate de echipa Panorama de la BBC, folosind dreptul liberului acces la informații.
Numărul de raportări este cu 2.000 mai mult decât cele pentru Barclays și Lloyds – unele dintre cele mai mari bănci din Marea Britanie – și dublu față de Monzo, un competitor de mărime similară cu Revolut pe piața britanică (10 milioane de clienți).
Conform investigațiilor BBC, fraudatorii au reușit să fure zeci de mii de lire sterline din conturile clienților, fără ca sistemele de securitate să detecteze vreun comportament neobișnuit.
Una dintre principalele nemulțumuri ale clienților o reprezintă faptul că nu au putut contact un operator uman în timp scurt pentru a solicita blocarea contului, atunci când au sesizat compromiterea securității contului, fiind nevoiți să parcurgă mai întâi un dialog pe chat cu un asistent virtual. Un client a așteptat 23 de minute pentru a fi preluat de departamentul adecvant, timp în care fraudatorii au transferat încă 67.000 lire din contul său.
Revolut acuză Facebook și Instagram
Recent, Revolut a acuzat Meta, compania care deține Facebook și Instagram, că 62% din tentativele de fraudă provin de pe aceste platforme în primele 6 luni din 2024, solicitând ca acestea să împartă povara despăgubirii victimelor fraudelor.
Meta urmează să înceapă un parteneriat de schimb de informații cu băncile britanice în scopul prevenirii fraudelor, însă reprezentanții Revolut s-au arătat nemulțumiți de eficacitatea acestuia.
“Aceste platforme nu poartă nicio responsabilitatea în compensarea victimelor, astfel că nu au niciun motiv să ia măsuri. Un angajament pentru schimb de informații, deși necesar, nu este suficient”, afirmă șeful departamentul Financial Crime din Revolut, Woody Malouf.
Calculatoare
Ghiduri
Alege un subiect pentru a descoperi mai multe sfaturi utile
Nu am găsit niciun articol pe acest subiect.