Clienții Raiffeisen au reclamat credite nesolicitate
Raiffeisen Bank a primit o amendă de aproape 20.000 euro de la autoritatea pentru protecția datelor personale (ANSPDCP), ca urmare a unei investigații declanșate în baza unor notificări cu privire la încălcarea securității datelor personale.
Într-unul din cazuri, Raiffeisen a primit o reclamație de la un client, care acuza că a fost contractat un credit în numele său.
Investigația a descoperit că un angajat al băncii a utilizat în mod ilegal cererea de credit a clientului, împreună cu documentația aferentă, deși clientul anunțase că renunță la solicitarea de credit.
Din anchetă a reieșit că angajatul a efectuat retrageri de numerar de la ATM și transferuri de bani în numele mai multor persoane vizate.
Un alt client Raiffeisen a reclamat existența unor produse nesolicitate și lipsa unor sume de bani din contul său.
Din verificările interne a rezultat că un angajat Raiffeisen a efectuat numeroase operațiuni ilegale în numele mai multor clienți, cum ar fi deschiderea și lichidarea de depozite, solicitarea unor produse de creditare, completarea și semnarea documentației aferente, răscumpărarea de unități de fond, completarea și semnarea de ordine de plată, solicitarea și utilizarea a trei carduri de debit. Investigația a acoperit perioada 2015 – martie 2023.
Pe lângă sancțiunea contravențională, autoritatea a impus băncii adoptarea unor măsuri corective pentru a preveni reapariția unor cazuri similare în viitor. Una dintre măsuri impune băncii obligația de a notifica persoanele vizate atunci când angajații băncii modifică datele lor personale.
Calculatoare
Ghiduri
Alege un subiect pentru a descoperi mai multe sfaturi utile
Nu am găsit niciun articol pe acest subiect.