Cum recuperez banii blocați în bancomat?
O simplă operațiune de retragere de numerar de la ATM se poate finaliza cu probleme. Sunt cazuri când sumele nu sunt eliberate de bancomat sau ai primit doar o parte din suma solicitată, dar tranzacția este înregistrată cu succes, suma fiind reținută din soldul contului.
Pentru a-ți recupera prejudiciul, trebuie să te adresezi băncii emitente a cardului, indiferent de bancomatul utilizat (al băncii emitente sau al oricărei alte bănci).
Procedura de recuperare începe cu un refuz de plata
În acest sens, trebuie să completezi un formular de refuz de plată (pe care îl poți obține din orice unitate a băncii), motivând decizia prin faptul că bancomatul nu a eliberat banii solicitați.
Ulterior, banca va demara o investigație pentru a verifica ce s-a întâmplat. De regulă, se va confrunta numerarului cu care s-a alimentat bancomatul și valoarea tranzacțiilor efectuate de acel ATM. La o astfel de verificare, vor figura mai mulți bani în bancomat decât pe inventar.
În plus, se vor verifica și camerele de supraveghere ale ATM-ului pentru a confirma declarațiile clientului.
Cât pot dura investigațiile?
Daca tranzacția s-a efectuat la un bancomat al băncii emitente a cardului, verificările vor dura câteva zile. În schimb, daca operațiunea s-a derulat la un ATM al altei bănci, procedura de verificare va dura evident ceva mai mult.
În general, termenul de răspuns este de maxim 15 zile, dar poate să difere în funcție condițiile contractuale ale cardului sau în funcție de complexitatea cazului.
La sfârșitul investigației, dacă soluția este una favorabilă, contul tău va fi alimentat cu banii lipsă.
În cazul în care ești nemulțumit de decizia băncii, poți depune o reclamație la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului.
Calculatoare
Ghiduri
Alege un subiect pentru a descoperi mai multe sfaturi utile
Nu am găsit niciun articol pe acest subiect.